• درباره ما
    معرفی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی
    معرفی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی

    رضوان علم ، منظومه ای زیباشناسانه در تماشای انسان اشرف در آینه تمام نمای هستی است برای میل به بینهایت مطلق همراه با کملین و پیوستگان تا حقیقت مسجود بودن را در قوسین خلقت در بازگشت از هبوط به نظاره بنشیند . همراه با رضوان نظاره گر باشیم .

     
    ×
  • تماس با ما
    شما می توانید با پر کردن فرم زیر، ما را از نظرات خود در مسیر بهبود کیفیت این وب سایت مطلع سازید:

    فرم ارتباط با ما
    * نام و نام خانوادگي
    * پست الكترونيك
    * نظر
    کد امنیتی
     
     
    امتیاز دهی
     
     

    ×
راهنما
بازگشت به خانه

درگاه خدمات فرهنگی تبلیغی حرم مطهر امام رضا علیه السلام | رضوان علم

    • ارسال به دوستان
    • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
    • تعیین صفحه پیش فرض مرورگر
    • چاپ
    • آر.اس.اس
    • آمار بازدید
      تعداد بازدید از سایت: 166130392
      تعداد بازدید این صفحه: 1126546
      در امروز: 83703

    نام ارسال کننده :  
    ایمیل ارسال کننده:
    نام دریافت کننده :
    ایمیل دریافت کننده :  
    موضوع ایمیل :
    کد تصویری :
     
    ×
  •  
  •  
  •  
  •  

ویژه نامه ها

اوقات شرعی

  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :
آسیب شناسی استفاده از روش فطرت محور در تبلیغ دین

آسیب شناسی استفاده از روش فطرت محور در تبلیغ دین

یکی از حوزه های آسیب شناسی تبلیغ دینی، روش تبلیغ دین است. تبلیغ دین در سه حوزه اخلاق، عقاید و احکام صورت گرفته و روش فطرت در هر سه حوزه کارایی دارد. در این پژوهش آسیب های روش فطرت در دو دسته آسیب های نظری و آسیب های عملی مورد بررسی قرار می گیرند. آسیب های نظری شامل غفلت، وسوسه علمی...
1394/8/12 سه شنبه
رابطه عقل و دین از نگاه فارابی و علامه طباطبایی (رحمه الله علیهما)

رابطه عقل و دین از نگاه فارابی و علامه طباطبایی (رحمه الله علیهما)

در نگاه فارابی عقل و دین سرچشمه واحدی دارند، و از جهت منشاء و غایت بین آنها فرقی نیست. در نگاه وی دین و فلسفه به واسطه عقل فعال از واجب الوجود بر عقل بشر افاضه می شود که پیامبر با قوه متخیله و فیلسوف با تعقل به آن می رسد. علامه نیز بر اساس مبانیی چون اثبات حجیت نقل از طریق عقل و استقلال ...
1393/12/12 سه شنبه
تعامل با پوچ گرایان در جامعه از منظر علّامه حسن زاده آملی (حفظه اللّه)

تعامل با پوچ گرایان در جامعه از منظر علّامه حسن زاده آملی (حفظه اللّه)

پوچگرایی عقیده ای است که نتیجه آن انکار حقیقت و واقعیت است و با زبان دلیل و برهان این اعتقاد جایگاهی ندارد و عالم وجود، حقى ثابت و متحقق است و مشهودات انسان واقعیت دارد و چون پوچگرایی و شکاکیت نسبت به حقیقت، جلوی حرکت و رشد و علم گرایی انسان و جامعه را خواهد گرفت، از اینرو هر فرد...
1393/7/12 شنبه
بررسی و نقد هرمنوتیک فلسفی گادامر

بررسی و نقد هرمنوتیک فلسفی گادامر

هرمنوتیک فلسفی از منظری فلسفی به هرمنوتیک و روش فهم نظر می­افکند و در فهم و تفسیر متن بر نقش مفسر تأکید می­کند و از نقش مؤلف می­کاهد. ما در این مقاله کوشیده­ایم که ابتدا تصویری از این نظریه ارائه کنیم و سپس به نقد و ارزیابی آن بپردازیم.
1392/12/15 پنجشنبه
معرفت بخشی گزاره های قرآنی

معرفت بخشی گزاره های قرآنی

بر اساس رویکرد کارکرد گرایانه برخوردی که با متون دینی صورت می گیرد نگاه معرفت بخشی و بینشی این متون حذف و صرفا نقشی روان شناختی و انگیزشی برای آنان در نظر گرفته می شود. با توجه به اینکه قرآن کریم متن مقدس مسلمانان به شمار می رود نگارنده در این نوشتار با توجه به قرائن درون متنی و . . .
1392/12/15 پنجشنبه
تعاضد عقل و دین

تعاضد عقل و دین

چگونگی تعامل عقلانیت و دیانت از دیرباز مورد توجه ریزبینان حوزه دین بوده است. کلید نجات از گرفتاری در دام افراط و تفریط نسبت به قلمرو حجیت عقل، نگاه واقع‌بینانه و بی‌طرفانه به عقل و توش و توان آن است. در یک بازشناسی مختصر، عقل از نظر حوزه‌های تحت پوشش، کلانمند و وسیع است؛ اما . . .
1392/11/26 شنبه
معنای معرفت

معنای معرفت

هر علمی با شناخت و معرفی موضوع آن علم آغاز می‌شود؛ بنابراین «معرفت‌شناسی» به‌عنوان علمی مستقل که «معرفت» و «شناخت» را مورد بررسی قرار می‌دهد، نیازمند تعریفی دقیق از معنای «معرفت» است.
1392/11/15 سه شنبه
ایمان‌گرایی فلسفی ویتگنشتاین

ایمان‌گرایی فلسفی ویتگنشتاین

صدق و توجیه باور دینی از مباحث مهم در معرفت شناسی دین و فلسفه دین است. آیا اصولاً باورهای دینی توجیه پذیرند و اگر آری، این توجیه چگونه صورت می گیرد؟برخی، باورهای دینی را قابل توجیه می دانند و برخی دیگر آنها را توجیه ناپذیر. در میان متفکرانی که باورهای دینی را توجیه ناپذیر می دانند، . . .
1392/11/10 پنجشنبه
روش شناسی

روش شناسی

واژه‌ی «روش» از لغت «متد» است که از واژه‌ی یونانی «متا» به معنای «در طول » و «اودوس» یعنی «راه»، گرفته شده و مفهوم آن در پیش گرفتن راهی برای رسیدن به هدف و مقصودی با نظم و توالی خاص است. اصطلاح روش، هم به خود راه اشاره دارد و هم به قواعد و ابزارهای رسیدن به آن.
1392/10/30 دوشنبه
معیار صدق معرفت شهودی

معیار صدق معرفت شهودی

معرفت شهودی یکی از انواع معارف بشری است که ممکن است مشوب به خطا باشد. همان‏طور که در علم حصولی نظری برای صیانت از خطا باید بدیهی را اصل قرار داد و در پرتو آن نظری را روشن کرد؛ در علم شهودی نیز شهود مشوب به خطا را باید به شهود معصوم از خطا ارجاع داد.
1392/10/29 يكشنبه
روش شناسی مناظرات امام رضا علیه السلام

روش شناسی مناظرات امام رضا علیه السلام

اصولا بحث بر سر اینکه امام رضا علیه السلام با چه اصولی با مخالفان به مناظره می نشستند از مباحثی است که پاسخ به آن می تواند الگو و راهبری برای گفتگوها و برخوردهای فعلی ما در عصر حاضر باشد ، شاید عمده ترین مانع در دستیابی به هدفمان در گفتگوها ...
1392/7/21 يكشنبه
نسخه قابل چاپ

مجلات برگزیده

ژرفای آفتاب ، شماره نهم / زمستان 91ژرفای آفتاب ، شماره نهم / زمستان 91
پژوهشهای اجتماعی اسلامی شماره نود و هفتمپژوهشهای اجتماعی اسلامی شماره نود و هفتم
آموزه های فلسفه اسلامی شماره دوازدهمآموزه های فلسفه اسلامی شماره دوازدهم
آموزه های قرآنی شماره پانزدهمآموزه های قرآنی شماره پانزدهم
آموزه های فقه مدنی شماره پنجمآموزه های فقه مدنی شماره پنجم
امام على(ع):امروز تنها عید کسى است که خداوند روزه‏اش را پذیرفته و شب زنده‏دارى‏اش را سپاس گزارده است . نهج البلاغه حکمت 428